Friday, January 28, 2011

Kenapa?? 1




**** Harini,hari yang paling mengembira kan akim! dia akan melanjutkan pelajaran Muzik nya d Kolej harmoni! Betapa gembiranya dia akan bertemu kembali dengan sahabat baiknya, Aril Azam. lama sudah akim tidak berjumpa dengannya. Dan kali ni,Dia berjanji akan peluk Aril sepuas puas nya. Dia pun sampai di depan pintu Kolej Muzik Harmoni.Matanya mencari di mana Sahabatnya berada. Dann tiba2....****

Aril Azam : Woiitt sawitt! lame tak jumpe ea? hehe. Peace yoouuu!(Sambil menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Akim).

Akim Ahmad : Eeee! ko ni apsal? buat terkjut org je ea? Adoii!(Menghulurkan tangannya,kemudian memeluk Aril). hehe,rindu dowh kt kau...

Aril Azam : Woiitt. Sapa kata aku tak rindu kau? haha.. (Matanya memandang ke tempat lain).

Akim Ahmad : Kau rindu aku ke rindu Ngorat pompuan? elehh. Geram aku ngan ko ni. Perangai tak ubah ubah la! haha. Asyik pempuan je dlm otak ko tu haaa! -___- (Menjeling,marah pada aril)

Aril Azam : eh,tau tau je ko eh? Waii,kau ni nape? adoii. Relaks la. haha. Aku dtg kolej ni nak study dan carikk ehem ehem. kau pun sama kan? hehe.

Akim Ahmad : Aku? ehmm. Aku dah taubat da. Malas la. hahaha. ril,ko dah daftar belom? Kalau dah jom pgi minum jap. haha. Lapar pula. Ko blanje eh?

Aril Azam : Aku... A'ah.. ye la... eh Aku belom dftr la... hahaha.. Baru nak daftar, :)

TIBA-TIBA..................

Hafiz : hahaha Woi bro,kau tau tak,ade org nak mintak blanje org! sah2 takde duit en? Kesian.. miskin tol.. hahaha.. (menyindir Akim)

Asyraf : Ehmm. haha betol tu. Macam tkde duit sendiri jek kan?(High five ngan Hafiz)

Aril Azam : Weyh,Korrg dua ni apsal? Jeles ke? Aku yg nk blanja dia la! korg sibok apsal?? Busybody je. Aku gosok muke korg ngan strika baru tau! Mcm terer sngtt.....

Akim Ahmad : Ewhmm. Takpe la aril,baik kita gi mendaftar dulu. Kang ada org busy body lagi. Tak jaga kain sendiri kan? (Kelip mata ngan Aril) 

Aril & Akim pun pergi dari situ dan mendaftar. ****

**** Anith ialah pelajar baru di Kolej itu. Anith datang bersama Adiknya, Ika.****

Ika : Kak, ini ke kolej tu? Wahhh... Cantikknye!

Anith : A'ah... Eh dik,adik tunggu kejap kat sni,Akak kena pgi kejap..

Ika : Pegi mane???!! (Muncungkan mulutnya)

Anith : Nak pegi tandas.. kejap je!

Ika : Ok laa ikut ske ati akak je... :)

***Semasa akim dan Aril mendaftar.......***

Akim : Aril.Aku terburu2 nak ke tandas ni... huhu..

Aril : Alaaa. kejap la!

Akim : Tak bole! tak bole tahann!!

Aril : Aaahh! ye la.. pegi laa.. Nanti aku tunggu ko kat sane eh?(Tempat yang sama di mana Ika menunggu Kakaknya.Dan akim pun bergegas ke tandas) 

***Setelah abis mendaftar,Aril pun menunggu di tempat yang ditunjuk nya tadi. Dan ternampak seorang GADIS comel di sana.***

Aril : Alamak..Comel je budak tuh.. Adoii.. Sedap je mate memandang.. (Aril berbicara sendirian dalam hati, dan cuba mendekati Gadis comel itu.)Aril : Haii. Saya Aril. Ermm. Tunggu sape ni? Tkde yg temankan ke?

Ika : Erhm.. I tgh tunggu Kakak i. Name i Ika.( alolo...... Cute abess dehh Mamat niee!!!!)

Aril : Kakak? Ermm.. Eh tak pernah nampak pun? Anyway,Awak ni cute jugak eh?(Malu2 kucing..)

Ika : Ye ke? emm.. Awak pun..

Aril : I pun tgh tunggu kawan I.. hehe..

Ika : Ye ke? Alaa same la ni.. hehe..

Aril : Owh.. Emm.. Bole saye... Emm... Nak minta sesuatu??

Ika : apsal gagap? Minta je. nak ape?

Aril : Nak... Tu la.. Adoii.. Erm.. (Nak ke taknak ni? Ermm.. Ckp je la..)

Ika : helooo???! nak ape? :)

Aril : Ermm...

Tiba2,anith datang.

Anith : Dek,akak dahh...... (Apabila melihat aril,kata kata anith terhenti)

Ika : Hai kak! hehehe. Ni la akak i . Name die anith. Kak anith,Ni aril Azam.

Anith : Owh ye ke? Hai aril Azam.

Aril : Hai anith. Panggil Aril Je. huhu. Im oke with it. Thankyou. Eh,I dah kna pergi ni.(Alamak. Tak sanggup aku lama lama kat sni.. Cute sangat budak ika tu!! Chow la dulu..) 


*****NANTIKAN KENAPA??? 2. IM YOURS. :)*****

No comments:

Post a Comment