Sunday, January 30, 2011

Kenapa?? 2

*Kolej sri harmoni ingin mencari 10 pelajar yang boleh menyanyi Kerana mereka akan menghantar 10 pelajar tersebut untuk membuat persembahan. Mereka akan di latih selama 6 bulan. Jika mereka menang,mereka mendapat habuan yg cukup besar. Seperti biasa,Anith memang minat bermain gitar dan menyanyi sama seperti akim. Ika dan aril pula suka menyanyi. Jadi mereka pun membuat pilihan untuk mengikut ujibakat tersebut.. Asyraf and the geng pulaaaaaaa........... 

Asyraf : Hoii . Aku dgr2 ujibakat nak di ada kan nih . Jom arr kita test . Hehe suare kite mmg sedap laa dri Budak sawit due org tu . Sore dah laa tak best . kalau dorg join, sure tk masok. Hahaha! sume tutup tlinge laaa . ape lagi an ?

Hafiz : beb, ape laa ko ni . Dorg nak buat ape suka hati dorg laa . Lantak dorg . Kalau dorg masuk then kau tak masuk, kau nak ckp ape?? -_-" Kalau aku,(Membetulkan kolernya) mmg gerenti dapat masuk. Hehehe. peaceee ^_^

Asyraf : Bangang la ko ! kau pun nak jadi sawit jugak eh sama mcm tlinge astro tu? Ngan mamat sawit tu??  Otak ko ni lain laaa . kejap benci,kejap tak. pelik . Kau nak aku tonjok kple ko ke ape ha? 

Hafiz : Hehehe tak bro. Releks laaa. (Hafiz pandang awek cun sambil tersengeh2) 
(Gadis cun itu langsung tidak senyum kepada hafiz)

Hafiz : Poyo laa awek tu. Dah sah2 aku ni hensem dia tak pandang~ dia ingat senang ke carik bf cm aku ni ? Tak tau . aku  ni lelaki yg setia laa tak mcm kau ! . 

******** Perbualan Akim & Aril semasa dalam perjalanan ke kantin*******

Akim : Akan ku bawa kau pergi.......... (Sambil mendengar lagu di earphone)

Aril : adess bole tak kau jgn nyanyi lagi? Aku tak tahan da ni... Asyik2 dgr kau nyanyi.. Pekak laa tlinge aku ni... Kang tambah besooo gara2 kau..

Akim : Kini ku kenal hatiku....... (Tidak mendengar apa yang aril katakan)

Aril : Woi! (Aril mencabut earphone akim). Kau ni dgr ke tak? Boleh tak kau jgn menyanyi lagi? Panas laa tlinge aku. 

Akim : Arghh klo tlinge ko pns bukan hal aku.. Kau banyak dosa kot tu laaa pasal.. Senang crite, ko ambik kapas, cover telinga kau tu... Aku nyanyi semua org tak suruh diam yg kau ni lebih2 pasal? Adoi.. Over limit dah kau ni eh! ..

Aril : bukan sebab dosa ke apa... Aku tak tahan tiap2 hari dgoooo ko nyanyi laaa . Stock la suare kau tu untuk ujibakat nanti.... ! 

Akim : APE???!! ULANG BALIK!! UJIBAKAT???? UJIBAKAT APE???!!! (MENJERIT)

Aril : Adoyaii ini pun tak tau ke? Aku ingat kau dah tau dah... Ujibakat nyanyi laaa bengong.. kenape? Kau nak ujibakat menari ke ape? Yg kau jerit kat sni pasal? Semua org tgk la! (Aril senyum dgn semua org yg tgk pada mereka)

Akim : laaaa... Ujibakat nyanyi pula ingatkan ape.. Hahaha Small the piecess laaa kalau bab nyanyi2 ni.. Hahaha... Baik lah bos, aku simpan sore aku yg merdu ni.. Hahha... 

Aril : Akim,Akim.. (Berbisik)

Akim : huh? Kenape?

Aril : Aishh ko ingat tak ika?? Die blajar kat sni gak

Akim : Ika mane? Aku tak kenal laa!

Aril : Adik anith laa bangang ! 

Akim : Eh? Anith ade adik ke? O.o

Aril : Tu laa pasal.... Kau slow sngt! 

Akim : Eh da laa . aku malas laaa nak........ (Tiba2, percakapan akim terhenti di sebabkan anith. Dia ternampak anith bersama adiknya ika duduk di kafe)

Aril : Ko ni pesal ni??? (Pelik tgk akim.. Terus aril melihat ape yg akim mengelamunkan.)

Akim : jom pgi sne........ (Dgn lurus sekali akim jalan tanpa memandang sesiapa pun)

Aril : eh2! lebih2 pula. td ckp mls. -_-"

*********** Di Kafe bersama Anith dan ika*********

Anith : Hmmm akak taknak mkn,nk minum je jga diet ni .

Ika : Suke hati laaa ika nak makan. lapooo ni. :)

*****Akim & Aril datang ke meja mereka...*******
Akim menolak aril.. 

Aril : Boodoh sakit la!(Bisik ngan akim dgn nada marah) 
Aril : Hai anith.... dan hai Ikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Ika : Panjang eh nama tu hahaha.. 
Anith : A'ah hai aril, dan hai akim.

Akim : Hai anith... (KENAPA?? eh perasaan aku mcm ni?? berdegup laju je adoih.. Tak bole jadi ni... Aku dah janji ngan diri aku sendiri tak nak bercinta lagi!! ) 

Anith : Akim taknak join sekali ? (Tiga kali anith mengulang persoalan itu)

Anith : AKIM???? 

Akim : Aaaa ye?????

Anith : Kenape ni?? 

Aril : Mamat ni mmg mcm nie... haha dia tgh lapar, hmmm bole2 kitorg pun tgh free skung ni takde wat apa apa pun skng ni... :)) (Mengambil tempat duduk bersebelahan dgn ika)

(Akim mengambil tempat duduk jauh sedikit dari Anith.Bukan muhrim laa katakan)

*APA AKAN TERJADI DI BAB SETERUSNYA? NANTIKAN. MAAF ATAS KELAMBATAN CERPEN INI. 

No comments:

Post a Comment